Kowboje kontra Rycerze

Kowboje kontra Rycerze

**Kowboje kontra Rycerze – zasady konkursu towarzyskiego:**

EDIT – ze względu na fakt, ze większość jeźdźców jest jednak praworęcznych – pojawiły się zapytania o kierunek i rękę prowadzącą konia/trzymającą lancę – zmieniamy zasady pokonywania przeszkody nr 4. Woltę dookoła beczki można przejechać w dowolnym kierunku, jaki zawodnik uzna za bezpieczniejszy i wygodniejszy. Zaktualizowany schemat w poście.

Konkurs odbywa się na zasadach konkursu równoległego (każdy z zawodników ma do pokonania jednakowy tor przeszkód, ustawiony równolegle).

W konkursie mogą brać udział osoby pełnoletnie, lub młodzież po ukończeniu 16 roku życia, na podstawie pisemnej zgody rodziców.

Startuje tylu kowbojów ilu jest zgłoszonych rycerzy (i odwrotnie).

Zawodnik może w konkursie wystartować dwukrotnie – jako kowboj i jako rycerz.

Prowadzone jest klasyfikacja indywidualna i drużynowa.

W przejazdach pod uwagę brane jest: ilość zaliczonych przeszkód + czas przejazdu. Tak, jak w Cowboy Parallel Race.

Jest tylko jedna runda startów. Na podstawie wyników zawodnicy klasyfikowani są indywidualnie.

Po przejeździe każdej pary kowboj&rycerz, zawodnik wygrywający zdobywa 1 punkt dla swojej drużyny. W przypadku remisu, drużyny wyłaniają po 1 zawodniku do dogrywki.

Zawodników startujących w drużynie kowbojskiej obowiązuje strój regulaminowy PCR. Zawodników startujących w drużynie rycerskiej obowiązuje strój historyczny – minimum nakrycie głowy i suknia wierzchnia

Brutalne traktowanie konia, niesportowe zachowanie zawodnika, oraz upadek konia lub jeźdźca, będzie skutkowało dyskwalifikacją jeźdźca z konkursu.

Opis schematu

Start z szablą (palcatem drewnianym o długości 90cm), między dwoma markerami.

Wymagane powodowanie koniem 1 ręką,

Chód dowolny, bezpieczny – dostosowany do umiejętności i stopnia wyszkolenia jeźdźca i konia, oraz panujących warunków.

Przeszkoda nr 1 – trafienie do celu-strącenie klocka. Na beczce o wysokości około 100cm ustawione są jeden na drugim 2 klocki. Zadaniem zawodnika jest strącenie górnego klocka za pomocą palcata.

Przeszkoda zaliczona – strącenie górnego (mniejszego) klocka za pomocą palcata, podczas, gdy dolny (większy) klocek pozostaje na swoim miejscu.

Przeszkoda niezaliczona – brak trafienia w cel, zrzucenie obu klocków, wyłamanie/ominięcie przeszkody, zgubienie palcata, zatrzymanie przy przeszkodzie.

Przeszkoda nr 2 – zebranie pierścienia.

Przeszkoda zaliczona – prawidłowe pokonanie przeszkody – zebranie pierścienia z pozornika na palcat

Przeszkoda niezaliczona – wyłamanie, ominięcie przeszkody, brak trafienia w pierścień, zgubienie pierścienia i/lub palcata,

Przeszkoda nr 3 – skok przez przeszkodę.

Przeszkoda zaliczona – prawidłowe pokonanie przeszkody (przeskok).

Przeszkoda niezaliczona – wyłamanie, zrzutka (rozbudowanie/przewrócenie/uszkodzenie przeszkody).

Przeszkoda nr 4 – wolta dookoła beczki.

Przeszkoda zaliczona – prawidłowe pokonanie przeszkody (wolta w dorolną stronę), włożenie palcata do beczki, pobranie lancy

Przeszkoda niezaliczona – wyłamanie, ominięcie przeszkody, przewrócenie beczki, upuszczenie palcata/lancy.

Przeszkoda nr 5 – trafienie lancą do celu na ziemi.

Przeszkoda zaliczona – trafienie lancą w cel

Przeszkoda niezaliczona – wyłamanie, ominięcie przeszkody, brak trafienia do celu, upuszczenie lancy.

Przeszkoda nr 4 – galop z lancą dookoła połówki areny, na której ustawiony jest tor.

Przeszkoda zaliczona – prawidłowe pokonanie przeszkody

Przeszkoda niezaliczona – pomylenie trasy (wjazd pomiędzy znaczniki/znajdujące się na arenie przeszkody), , upuszczenie lancy.

Meta między dwoma markerami.